Jak se studuje na střední ve švédsku?

lokalita: Švédsko


Nově postavená střední škola v Bremnes byla dlouho očekávaná, když konečně dorazila do obce Bømlo, když nahradila budovu z roku 1965, která byla ve špatném stavu. Plány na novou nižší střední školu začaly již v roce 2000 a plány na rekonstrukci staré školy a výstavbu nové budovy byly v obci projednány před rozhodnutím o výstavbě zcela nové školy. Škola se nacházela v oblasti, kde již byla předškolní zařízení, vyšší střední škola a sportovní zařízení.

Na jaře 2018 byla škola o rozloze 5300 m2 připravena k použití zaměstnanci školy a asi 450 žáky. Po dvou semestrech ve škole jsou zaměstnanci a žáci velmi spokojeni. Jedním z faktorů úspěchu bylo, že správa školy byla po celou dobu projektu aktivním klientem a vytvořila jasné specifikace, díky nimž byl projekt jednodušší a jasnější pro ostatní zúčastněné strany.

Škola je postavena kolem centra v podobě hlediště se společenským prostorem, knihovny a jídelny. Centrální část obklopují místnosti pro zaměstnance a učebny, do kterých se dostanete přes salonek.

Již ve fázi nákupu existovaly právní požadavky týkající se akustiky. U tříd existuje například úplný standard doby dozvuku, který byl vyřešen použitím akustických stropů pro každou místnost.

Společný prostor mimo učebny je místem pro socializaci a školní práce. Dominantní styl je zde měkčí a hravější, v neposlední řadě v podobě malých "chatrčí" (The HUT) od Gotessons. "Naši žáci zjišťují, že je něco neuvěřitelně útulného, ​​když se mohou plazit do klidného prostředí," říká ředitel školy Hans Arnevik. Žáci si také opravdu vzali židle, látkově potažené Office Ballz od stejného dodavatele. To je zřejmé ze způsobu, jakým se válí, jak vznikají různé sociální skupiny. "Je zábavné sledovat, jak si děti pomocí našeho hravého nábytku organizují vlastní sociální oblast," říká Hans.

Každá sekce má svou vlastní pracovní stanici pro učitele v moderním stylu s dobrými židlemi a výškově nastavitelnými stoly. Celou cestu podél zdi jsou pohlcovače zvuku NIVÅ od A. M. Acoustics, které jednotliví učitelé používají také jako osobní nástěnky. Díky svému trojrozměrnému designu Hans zjišťuje, že absorbenty poskytují osobitý pocit. Podle Hanse Arneviku byl interiérový design Hildegunn Senneseth v Rambøll v Bergenu skutečným úspěchem. Měkčí styl zaměřený na textil, který navrhl, funguje ve škole velmi dobře.